كنتاكي كنتاكي .

كنتاكي

طرز تهيه‌ي ماهي فيله سوخاري

مواد لازم براي "ماهي سوخاري" :

ماهي  از هر نوع ماهي كه دوست داشتيد به مقدار لازم
 سير 2 حبه
 روغن زيتون 2 قاشق غذاخوري 
 آرد 1 فنجان 
 زعفران به مقدار لازم
نارنج يا آبليموي تازه به مقدار لازم 
نمك  1 قاشق مرباخوري 
 زردچوبه 1 قاشق چايخوري
فلفل قرمز نصف قاشق چايخوري
نعنا خشك 1 قاشق غذاخوري پر
تخم مرغ 1 عدد

 

طرز تهيه ماهي سوخاري رستوراني:

براي پخت ماهي سوخاري، ابتدا از همه به ماهي آب نارنج بزنيد و بعد زعفران و نمك بزنيد. و در آخر نمك بپاشيد سپس سير را نيم كوب كنيد بعد به آن 2 قاشق روغن زيتون بزنيد و دوباره بكوبيد تا كاملا له شود و روي قسمت داخلي ماهي رومال كنيد و به مدت 2 ساعت استراحت بدهيد تا مواد كاملا به خورد ماهي بروند (روي ماهي برش هاي اريب بزنيد تا در زمان سرخ شدن مغز ماهي هم سرخ شود).

 

بعد از گذشت 1 ساعت ماهي را داخل آبكش بگذاريد تا آب اضافي آن خارج شود. داخل يك ظرف با سطح صاف تخم مرغ را خوب هم بزنيد تا از لختگي در بيايد. آرد و نمك و فلفل و زردچوبه و نعناي خشك شده ي پودر شده را مخلوط كنيد. ماهي را ابتدا داخل تخم مرغ آغشته كرده و بعد داخل آرد بزنيد.

 

همه جاي ماهي هم به تخم مرغ و هم به آرد آغشته شود بعد آرد اضافه را از آن بگيريد تا در زمان سرخ كردن داخل روغن نسوزد. داخل تابه روغن بريزيد و اجازه بدهيد تا خوب داغ شود. (اگر روغن داغ نباشد شكل ماهي بهم مي ريزد و امكان متلاشي شدن آن زياد است.) سپس دو طرف ماهي را با حرارت ملايم سرخ كنيد.

 

طرز تهيه ماهي سوخاري,ماهي سوخاري

طرز تهيه ماهي سوخاري

 

نكاتي براي طرز پخت فيله ماهي:
• براي از بين بردن بوي ضخم ماهي، از سركه و آبليموي تازه و فلفل سياه استفاده كنيد.

• ادويه مناسب تهيه ماهي زردچوبه است، بنابراين هرگز فراموش نكنيد كه اين ادويه مغذي را در تهيه ماهي سوخاري به كار ببريد.

• سعي كنيد چربي اضافي ماهي سوخاري را بگيريد.

• حتماً مي‌پرسيد چرا توصيه مي شود فيله هاي ماهي با شير آغشته شوند؟ شير هم باعث مخلوط شدن راحت تر مواد تشكيل دهنده مايه اي مي شود كه پوشاننده فيله هاي ماهي هستند و هم از ترش كردن معده بعد از خوردن اين فيله ها جلوگيري خواهد كرد.

• در انتخاب آرد سوخاري سخت گير باشيد و هرگز از آردهاي سوخاري خارجي استفاده نكنيد زيرا يا تاريخ مصرف آن گذشته يا اين كه از ابتدا براي توليد آن از آردهاي كهنه استفاده شده است. به جاي مصرف اين آردها، خمير داخل نان هاي باگت بيات شده را بيرون بياوريد و خشك و پودر كنيد. اين آرد را بعد از الك كردن با ادويه طعم دار كنيد و براي سوخاري كردن ماهي اين پودر سوخاري خانگي را به كار ببريد.

• هرگز در كنار ماهي گوجه فرنگي خام و حلقه شده قرار ندهيد زيرا تجربه نشان داده است اين سبزي بر طعم ماهي غالب است و مانع درك طعم واقعي آن مي‌شود. به همين دليل هر سبزي اي هرچند مغذي باشد، در كنار ماهي قرار ندهيد زيرا ممكن است طعمي خوشايند را با اين منبع پروتئيني ايجاد نكند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۱:۰۱ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :